کد خبر: 1236036
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سیدعبدالله متولیان

 مروری کوتاه بر مواضع و تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از شکل‌گیری دوقطبی «استمرار کارآمدی» در برابر «عقبگرد و بازگشت به وضع سیاه گذشته» خبر می‌دهد. قطب استمرار کارآمدی با تکیه و اعتماد کامل به سرمایه انسانی و ظرفیت‌های داخلی، با شعار «ما می‌توانیم» و تلاش خستگی‌ناپذیر و حرکت جهادی تا رساندن ایران به اوج قله افتخارات و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی (مهدوی) تأکید دارد و قطب مقابل که مرعوب، مقهور و مجذوب قدرت بیگانگان و قدرت‌های سلطه‌گر غربی است، آشکارا از شعار «ما نمی‌توانیم» و ضرورت کنار آمدن و سازش با مستکبران سخن گفته و مدام بر طبل ناتوانی و ناامیدی می‌کوبد و دل مردم را خالی و دشمن بیرونی را به بازگشت دوباره ایران بر سر میز تحمیل اراده دشمن بر ملت ایران امیدوار می‌کند. 
 اجتماع مجموعه‌ای از افراد تندرو و ناکارآمد که اعتقادی به آرمان‌ها، اهداف و مبانی انقلاب اسلامی نداشته و به گفته محسن هاشمی ۳۲ سال از ۴۰ سال گذشته بر قوه مجریه مسلط بوده و دائماً مسیر سازش با دشمن را پی گرفته و همواره از دشمن سیلی خورده و برای نظام و مردم هزینه‌های سنگین مادی و معنوی تولید کرده‌اند در ستاد‌های یکی از نامزد‌های انتخابات فضای نگران کننده‌ای را برای کشور و مردم به وجود آورده و موجبات خوشحالی و فرصت‌طلبی دشمنان این مرز و بوم را فراهم آورده است. از همین رو است که رهبر فرزانه انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائیه فرمودند: «مباحث نامزد‌ها در تلویزیون یا اظهارات دیگر آن‌ها موجب نشود که یک نامزد برای غلبه بر رقیب، حرف دشمن‌پسند و دشمن شادکن بزند». تأسفبار و سؤال برانگیز اینکه این جریان سیاسی که تقریباً تمام چهار دهه گذشته را بر قوه مجریه و اقتصاد کشور مسلط بوده‌اند اینک به جای پاسخگویی، با جابه‌جایی «شاکی و متهم» و «جلاد و شهید» در جایگاه دادستان با غوغاسالاری به محاکمه شاکی پرداخته و با پنهان‌سازی دستاورد‌های نظام سخنان دشمن شادکن می‌زنند. 
این مجموعه انسانی در طول ۱۰۰۰ روز دولت شهید مظلوم آیت‌الله رئیسی برای زمین زدن دولت، تا توانستند در شیپور «بن‌بست نمایی»، «سیاه نمایی»، «بی اعتماد کردن»، «حاشیه سازی»، «تنفرافزایی نسبت به دولت»، «ناکارآمد معرفی کردن دولت»، «تحقیر و استهزای دولت»، «موج سواری بر امواج دشمن ساخته»، «تحریک گسل‌های اجتماعی»، «وارونه نمایی نقاط قوت»، «کارشکنی و اختلال در امور»، «برجسته کردن ضعف‌ها»، «بدبین کردن مردم به دولت»، «منفی بافی»، «ضرورت استعفای دولت» و... دمیدند. 
مردم رئیس‌جمهور کارآمد (نه رئیس‌جمهور دشمن شادکن) می‌خواهند. مردم از رئیس‌جمهور چهاردهم انتظار تبعیت از الگوی شهید مظلوم رئیسی و تلاش خستگی ناپذیر برای حل مسائل و مشکلات کشور (و نه نق زدن، فرافکنی) را دارند. مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که به جای مقصرسازی دیگران و توجیه ناکارآمدی خود و کاربرد واژگان «نمی‌شود»، «نمی‌توانیم»، «نمی‌گذارند» و... همچون سیدالشهدای خدمت باور داشته باشد که «می‌توانیم» و «می‌شود». مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که به جای تشنه قدرت بودن، با پرهیز از خودشیفتگی، شیفته خدمت باشد. مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که به زلف حل مشکلات را به مذاکره با دشمن گره نزند و به ظرفیت‌های موجود داخلی و توان مردمی به عنوان سرمایه ارزشمند ملی اعتماد کند. مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که بجای دست در دست منافقین، براندازان و دشمنان گذاشتن (همچون بنی‌صدر)، دست در دست ملت بگذارد و به جای تکیه و اعتماد به دشمن و تضمین دانستن امضای کری، به خدا و توان شگفت‌انگیز مردم اعتماد کند. مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که به شهید آیت‌الله رئیسی اقتدا کند که دولت را در دست گرفت نجیبانه سکوت کرد و در سکوت در‌ها را یکی‌یکی باز کرد بدون اینکه ادعایی داشته باشد. رحمت خدا بر او باد. 
مردم از نامزد انتخابات انتظار دارند از افراطی‌هایی که نظام را قبول ندارند فاصله بگیرد و به امید رأی‌آوری بیشتر (آن‌طور که جناب پزشکیان در مناظره بیان کرد) آن‌ها را به حلقه مشاوران و ستاد‌های خود (و بعداً به کابینه خود) راه ندهد. مردم انتظار دارند در تبلیغات انتخاباتی خود تحت تأثیر فشارها، تهدید‌ها و تطمیع‌های آن‌ها که نامزد انتخاباتی را به تند‌روی و مقابله با نظام و سیاه‌نمایی تحریک می‌کنند توجه نکند. مردم از رئیس‌جمهور خود انتظار دارند وامدار براندازان و افراد تندرو که به اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب مؤمن نیستند نباشد؛ و در خاتمه توصیه مکتوب در صفحه مقام معظم رهبری در فضای مجازی را زینت بخش این یادداشت می‌کنیم که فرموده‌اند: «در انتخاب بایستی دقت کرد. تأکید می‌کنم به وعده و حرف اعتماد نکنید، ‎به عمل کار برآید. به گذشته شخص نگاه کنید، کارآمدی را باحرف نمی‌شود تشخیص داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار